Header Ads

Öğretmenler Atama Hakları İçin Meydana İniyor




022 KPSS Lisans ve Eğitimi Sınavına giren öğretmen adayları atama yapılması için meydana iniyor.

Bir İmza 100 Bin Umut diyerek sahalara inen öğretmen adayları Cumhuriyetimizin yüzüncü yılında 100 bin atama için seslerini duyuracaklar.

Ülkemizin kronik sorunlarından birisi olan Atanamayan Öğretmenler bir kez daha seslerini duyurmak için meydana iniyor. Yıllarca üniversite eğitimi alan ve öğretmen olma hayaliyle KPSS'na girdi ve atanmak istiyorlar. Ama T.C. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan sınırlı alımlar nedeniyle her yıl binlerce genç açıkta kalıyor. 

Yarının büyüklerini yetiştirmek ve Atatürk İlke ve İnkılaplarına ve insan haklarına dayalı bir eğitim-öğretim anlayışıyla gelecek nesilleri giderek değişen dinamiklerle ve sürprizlerle dolu bir dünyaya hazırlamak isteyen genç öğretmenler aldıkları eğitimin hakkını vermek istiyor.


Öğretmenlerin talepleri ise şunlar. 

2022 KPSS'ye girmiş olan, henüz ataması yapılmamış tüm öğretmenlerimizin adına 

ortak oluşturduğumuz talep raporudur. Aşağıdaki maddelerle meramlarımızı arz etmek 

isteriz; 

Bir İmza 100 Bin Umut 

Bütçeden eğitime ayrılan aslan payının Cumhuriyetimizin 100. yılında 100 bin öğretmen 

ataması ile taçlandırılması eğitim sistemimizi bir üst seviyeye çıkaracak ve yarınlarımızı ilmin 

ışığıyla daha güçlü bir şekilde aydınlatacaktır. 

Cumhuriyetimizin 100. Yılında 100 bin öğretmen ataması yapılarak, 2023 Şubat ayında 

okullarımızda, öğrencilerimizin karşısında olmak istiyoruz. 


Adil Kontenjan Dağılımı 

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan Okul Öncesi Eğitim Seferberliği Projesinin 

önemini hepimiz biliyoruz. İyi bir gelecek için bu projeyi ve okul öncesi eğitimini 

destekliyoruz. Fakat proje kapsamında bu branşa verilen kontenjan sayısı diğer tüm branşlar 

için büyük bir mağduriyet yaratmaktadır. Tablodaki verilere göre son yapılan 20 bin öğretmen 

atamasında bu branşa 7503 kontenjan verilerek diğer branşlar mağdur edilmiş ve birçok 

öğretmen yapılan bu dağılımdan dolayı atanamamıştır. Bir branşa 7503, diğer branşlara 300, 

500 gibi sayıların verildiği adaletsiz bir kontenjan dağılımı kabul edilemez bir durumdur. Bir 

branş yüzünden diğer tüm branşların kontenjanı kırpılmamalıdır. Bu yüzden tek bir branşa 

ağırlık vermek diğer branşları mağdur etmektedir. 

Bu doğrultuda aynı mağduriyetlerin tekrar yaşanmaması için gittikçe azalan 

kontenjanlarımızın iyileştirilmesini ve sadece bir branşa yüksek sayı verilmeden tüm 

branşlara açığı doğrultusunda dengeli adaletli kontenjan dağılımıyla 100 bin öğretmen 

ataması yapılmalıdır.


3600 Ek Gösterge 

3600 Ek Gösterge sonrası artacak olan emekli sayılarını düşündüğümüzde, öğretmen 

atamasının acil ihtiyaç olduğu göz önünde bulundurulmuş olup 100 bin atama talebimizi arz 

ederiz.


Öğretmen Açığı 

Yeni yapılan okullarla birlikte artan öğrenci sayıları, açılan köy okulları ve mevcut 250 bin 

öğretmen açığı sonucunda oluşan boşluklara 100 bin öğretmen ataması yapılmasını talep 

ediyoruz.

Atama Sayısı Oranlarının Dengesizliği 

Türkiye’de öğretmenliğin kapsamlı olarak ele alındığı çalışmalarda öne çıkan konulardan 

birisi de öğretmen yetiştirmede arz talep dengesizliğidir. Sınava başvuran öğretmen aday 

sayısı ile ataması yapılan öğretmen sayısı arasında çok büyük farklar vardır. 2021 yılı YÖK 

verilerine göre; Türkiye genelinde 91 Eğitim, 4 Eğitim Bilimleri fakültesinde öğrenim gören 

öğrenci sayısı yaklaşık 210 bin iken; Fen, Edebiyat ve Fen -Edebiyat Fakültelerinde öğrenim 

gören öğrenci sayısı da yaklaşık 360 bindir. Yalnızca eğitim fakültelerinin bile ortalama 

atama sayısının üzerinde mezun verdiği, diğer fakültelerin verdikleri mezun sayısının da 

atanamama sorununu derinleştirdiği ortadadır. 


 Ücretli Öğretmenlik 

Öğretmenlik mesleğini layığı ile icra etmeyi bekleyen binlerce öğretmen, okullarda 250 bin 

öğretmen açığının olması ve bu açığın bir kısmının alanında uzman olmayan ücretli 

öğretmenlerle doldurulması nedeniyle mağduriyet yaşamaktadır. Ücretli öğretmenler yerine 

KPSS ile öğretmen ataması yapılmasını talep ediyoruz. 


 Atama Takvimi Belirsizliği 

KPSS sonuçlarının açıklanmasından sonra öğretmenler, uzun bir bekleyiş sürecine 

girmektedir. Bu süreç; kontenjanların açıklanması, mülakat tarihlerinin belirlenmesi ve 

öğretmenlerin nihai ataması yapılması şeklindedir. Stresli bir bekleyişle geçen bu sürenin 

kısaltılmasını, atama takviminin ivedilikle açıklanmasını ve Cumhuriyetimizin 100. yılında 

100 bin atama müjdesi verilmesini talep ediyoruz. 


İstihdam Sayılarının Erken Duyurulması 

Her sene atanan öğretmen sayıları atamalar tamamlandıktan sonra belli olmaktadır. Ancak 

birçok öğretmen atamaların öncesinde sınavlara umut bağlamakta ve yüksek puanlarla 

atanamamaktadır. Sınav öncesinde ülkemizde yer alan her branşa yönelik istihdam edilmesi 

istenen öğretmen sayılarının bildirilmesini talep ediyoruz.


Mülakat Sorunu 

Çeşitli güçlüklerle KPSS’ye hazırlanıp bu sınavdan yüksek puan alan ve iyi bir sıralamada 

bulunan öğretmenlerimizin on dakika bile sürmeyen sözlü mülakat ile değerlendirilmesi, bu 

uygulamanın objektifliği ve değerlendirmenin geçerliliği konusunda biz öğretmenleri 

düşündürmektedir. Mülakat için tanınan süre, bir öğretmenin sahip olduğu mesleki 

yeterlilikleri hakkıyla ortaya koyabilmesi için yeterli olmamaktadır. Bu olumsuz durumdan 

kaynaklı mağduriyetlerin yaşanmaması adına mülakat uygulamasının kaldırılarak öğretmenin 

aday öğretmenlik sürecinde çok yönlü ve süreç içinde değerlendirilmesini talep ediyoruz. 


Yüksek Kontenjan Dağılımı 

Yüksek puanlar nedeniyle kontenjanı her yıl daha da azalan branşların atamaları gittikçe 

azalmakta ve mağduriyet artmaktadır. Her branşa hak ettiği kontenjanın verilmesini ve 

mağduriyetimizin giderilmesini arz ediyoruz. 


Kamuya Atama Yapılması

Özel sektörün eğitim sistemi içinde payında görülen artışla eş zamanlı olarak özel sektörde 

yıllar içerisinde artan bir öğretmen istihdamı olsa da öğretmenlik mesleği için temel istihdam 

alanı kamudur. Bizler de bu yüzden kamunun öğretmen adayları olarak temel işveren 

durumunda olması nedeniyle MEB’e 100 bin öğretmen atama yapılması talebinde 

bulunuyoruz.


Alan Geçişi Sorunu 

Yüksek puanlarla atanan branşların kontenjanları alan geçişleriyle dolduruluyor. Bu durum 

mevcut az olan kontenjanlarımızın kısılmasına ve mağduriyete sebep oluyor. Buna son 

verilmesini talep ediyoruz. 


                                    





Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.