Öğretmenler Atama Hakları İçin Meydana İniyor
022 KPSS Lisans ve Eğitimi Sınavına giren öğretmen adayları atama yapılması için meydana iniyor.
Bir İmza 100 Bin Umut diyerek sahalara inen öğretmen adayları Cumhuriyetimizin yüzüncü yılında 100 bin atama için seslerini duyuracaklar.
Ülkemizin kronik sorunlarından birisi olan Atanamayan Öğretmenler bir kez daha seslerini duyurmak için meydana iniyor. Yıllarca üniversite eğitimi alan ve öğretmen olma hayaliyle KPSS'na girdi ve atanmak istiyorlar. Ama T.C. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan sınırlı alımlar nedeniyle her yıl binlerce genç açıkta kalıyor.
Yarının büyüklerini yetiştirmek ve Atatürk İlke ve İnkılaplarına ve insan haklarına dayalı bir eğitim-öğretim anlayışıyla gelecek nesilleri giderek değişen dinamiklerle ve sürprizlerle dolu bir dünyaya hazırlamak isteyen genç öğretmenler aldıkları eğitimin hakkını vermek istiyor.
Öğretmenlerin talepleri ise şunlar.
2022 KPSS'ye girmiş olan, henüz ataması yapılmamış tüm öğretmenlerimizin adına
ortak oluşturduğumuz talep raporudur. Aşağıdaki maddelerle meramlarımızı arz etmek
isteriz;
Bir İmza 100 Bin Umut
Bütçeden eğitime ayrılan aslan payının Cumhuriyetimizin 100. yılında 100 bin öğretmen
ataması ile taçlandırılması eğitim sistemimizi bir üst seviyeye çıkaracak ve yarınlarımızı ilmin
ışığıyla daha güçlü bir şekilde aydınlatacaktır.
Cumhuriyetimizin 100. Yılında 100 bin öğretmen ataması yapılarak, 2023 Şubat ayında
okullarımızda, öğrencilerimizin karşısında olmak istiyoruz.
Adil Kontenjan Dağılımı
Millî Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan Okul Öncesi Eğitim Seferberliği Projesinin
önemini hepimiz biliyoruz. İyi bir gelecek için bu projeyi ve okul öncesi eğitimini
destekliyoruz. Fakat proje kapsamında bu branşa verilen kontenjan sayısı diğer tüm branşlar
için büyük bir mağduriyet yaratmaktadır. Tablodaki verilere göre son yapılan 20 bin öğretmen
atamasında bu branşa 7503 kontenjan verilerek diğer branşlar mağdur edilmiş ve birçok
öğretmen yapılan bu dağılımdan dolayı atanamamıştır. Bir branşa 7503, diğer branşlara 300,
500 gibi sayıların verildiği adaletsiz bir kontenjan dağılımı kabul edilemez bir durumdur. Bir
branş yüzünden diğer tüm branşların kontenjanı kırpılmamalıdır. Bu yüzden tek bir branşa
ağırlık vermek diğer branşları mağdur etmektedir.
Bu doğrultuda aynı mağduriyetlerin tekrar yaşanmaması için gittikçe azalan
kontenjanlarımızın iyileştirilmesini ve sadece bir branşa yüksek sayı verilmeden tüm
branşlara açığı doğrultusunda dengeli adaletli kontenjan dağılımıyla 100 bin öğretmen
ataması yapılmalıdır.
3600 Ek Gösterge
3600 Ek Gösterge sonrası artacak olan emekli sayılarını düşündüğümüzde, öğretmen
atamasının acil ihtiyaç olduğu göz önünde bulundurulmuş olup 100 bin atama talebimizi arz
ederiz.
Öğretmen Açığı
Yeni yapılan okullarla birlikte artan öğrenci sayıları, açılan köy okulları ve mevcut 250 bin
öğretmen açığı sonucunda oluşan boşluklara 100 bin öğretmen ataması yapılmasını talep
ediyoruz.
Atama Sayısı Oranlarının Dengesizliği
Türkiye’de öğretmenliğin kapsamlı olarak ele alındığı çalışmalarda öne çıkan konulardan
birisi de öğretmen yetiştirmede arz talep dengesizliğidir. Sınava başvuran öğretmen aday
sayısı ile ataması yapılan öğretmen sayısı arasında çok büyük farklar vardır. 2021 yılı YÖK
verilerine göre; Türkiye genelinde 91 Eğitim, 4 Eğitim Bilimleri fakültesinde öğrenim gören
öğrenci sayısı yaklaşık 210 bin iken; Fen, Edebiyat ve Fen -Edebiyat Fakültelerinde öğrenim
gören öğrenci sayısı da yaklaşık 360 bindir. Yalnızca eğitim fakültelerinin bile ortalama
atama sayısının üzerinde mezun verdiği, diğer fakültelerin verdikleri mezun sayısının da
atanamama sorununu derinleştirdiği ortadadır.
Ücretli Öğretmenlik
Öğretmenlik mesleğini layığı ile icra etmeyi bekleyen binlerce öğretmen, okullarda 250 bin
öğretmen açığının olması ve bu açığın bir kısmının alanında uzman olmayan ücretli
öğretmenlerle doldurulması nedeniyle mağduriyet yaşamaktadır. Ücretli öğretmenler yerine
KPSS ile öğretmen ataması yapılmasını talep ediyoruz.
Atama Takvimi Belirsizliği
KPSS sonuçlarının açıklanmasından sonra öğretmenler, uzun bir bekleyiş sürecine
girmektedir. Bu süreç; kontenjanların açıklanması, mülakat tarihlerinin belirlenmesi ve
öğretmenlerin nihai ataması yapılması şeklindedir. Stresli bir bekleyişle geçen bu sürenin
kısaltılmasını, atama takviminin ivedilikle açıklanmasını ve Cumhuriyetimizin 100. yılında
100 bin atama müjdesi verilmesini talep ediyoruz.
İstihdam Sayılarının Erken Duyurulması
Her sene atanan öğretmen sayıları atamalar tamamlandıktan sonra belli olmaktadır. Ancak
birçok öğretmen atamaların öncesinde sınavlara umut bağlamakta ve yüksek puanlarla
atanamamaktadır. Sınav öncesinde ülkemizde yer alan her branşa yönelik istihdam edilmesi
istenen öğretmen sayılarının bildirilmesini talep ediyoruz.
Mülakat Sorunu
Çeşitli güçlüklerle KPSS’ye hazırlanıp bu sınavdan yüksek puan alan ve iyi bir sıralamada
bulunan öğretmenlerimizin on dakika bile sürmeyen sözlü mülakat ile değerlendirilmesi, bu
uygulamanın objektifliği ve değerlendirmenin geçerliliği konusunda biz öğretmenleri
düşündürmektedir. Mülakat için tanınan süre, bir öğretmenin sahip olduğu mesleki
yeterlilikleri hakkıyla ortaya koyabilmesi için yeterli olmamaktadır. Bu olumsuz durumdan
kaynaklı mağduriyetlerin yaşanmaması adına mülakat uygulamasının kaldırılarak öğretmenin
aday öğretmenlik sürecinde çok yönlü ve süreç içinde değerlendirilmesini talep ediyoruz.
Yüksek Kontenjan Dağılımı
Yüksek puanlar nedeniyle kontenjanı her yıl daha da azalan branşların atamaları gittikçe
azalmakta ve mağduriyet artmaktadır. Her branşa hak ettiği kontenjanın verilmesini ve
mağduriyetimizin giderilmesini arz ediyoruz.
Kamuya Atama Yapılması
Özel sektörün eğitim sistemi içinde payında görülen artışla eş zamanlı olarak özel sektörde
yıllar içerisinde artan bir öğretmen istihdamı olsa da öğretmenlik mesleği için temel istihdam
alanı kamudur. Bizler de bu yüzden kamunun öğretmen adayları olarak temel işveren
durumunda olması nedeniyle MEB’e 100 bin öğretmen atama yapılması talebinde
bulunuyoruz.
Alan Geçişi Sorunu
Yüksek puanlarla atanan branşların kontenjanları alan geçişleriyle dolduruluyor. Bu durum
mevcut az olan kontenjanlarımızın kısılmasına ve mağduriyete sebep oluyor. Buna son
verilmesini talep ediyoruz.





Hiç yorum yok: